اخبار کتابخانه

بازدید گروه های از علمی و فرهنگی از نفایس کتابخانه

به گزارش روابط عمومی کتابخانه،  جمعی از طلاب افریقایی که در موسسه امام کاظم (ع) وابسته به مجتمع فرهنگی اموزشی امام صادق (ع) قم، به تحصیل اشتغال دارند، در روز ۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ از خزانه دستنویس های نفیس کتابخانه بزرگ حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی (قده) بازید کرده و با میراث ماندگار و ارزشمند جهانی این مجموعه آشنا شدند.

این گروه ۱۱ نفره که شامل آقایان: سلیمان ابوبکر؛ ‌احمد صغیر؛‌یعقوب هارون؛‌ نوح رابع؛ محمد جنجلی؛ محمد رابع؛ جبرائیل سلیمان؛‌ محمد ثالث؛ محمد احمد؛ محمد الصوص؛ ‌علی الاول؛ مصینمو عبد اللهی و الشیخ عباس غزال بودند، از دیدن کثرت و نفاست مخطوطات به اعجاب آمده و زحمات طاقت فرسای بنیانگذار کتابخانه مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی (قده) و تولیت کتابخانه دکتر سید محمود مرعشی قدردانی کرده و آن را از باقیات صالحات آن عزیز سفر کرده برشمردند.

***

به گزارش روابط عمومی کتابخانه بزرگ آیت الله العظمی مرعشی نجفی، آٌقای نیکولا روش سفیر فرانسه به همراه خانم فیلیپین بریگو رایزن سفارت فرانسه در تاریخ پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ از بخش مخطوطات کتابخانه بزرگ آیت الله العظمی مرعشی نجفی بازدید کرده و سخت تحت تاثیر عظمت و کثرت و تنوع فراوان نسخه های دستنویس این کتابخانه قرار گرفتند. وی در دفتر یادبود کتابخانه نوشت: «با تمام تشکرات برای این بازدید بسیار غنی و استقبال گرمی که به عمل آوردید، یکی از زیباترین کتابخانه هایی است که تاکنون افتخاز بازدید ان را داشتم. نسخه هایی که من دیدم جزو بهترین ها بود، واقعا خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم … ما نسخ قرآنی را در اینجا دیدیم که مربوط به نیمه اول قرن دوم هجری بود. من خودم روی نسخ قدیمی فرانسه در قرون وسطی خیلی کار کرده ام، ولی می توانم بگویم ما نسخ انجیل قدیمی نداریم و این برای ما مشکل ایجاد می کند»

***

به گزارش روابط عمومی کتابخانه، جمعی از علاقمندان و دوستداران معارف اهل بیت (ع) که در موسسه باب الرضا (ع) به تحصیل اشتغال دارند، روز ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ از مخزن مخطوطات کتابخانه بزرگ حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی بازید کرده و با تراث ماندگار و ارزشمند جهانی این مجموعه آشنا شدند. این گروه که شامل ۱۳ نفر آقا و ۱۲ نفر خانم بودند، تبعه کشورهای انگلستان، کانادا و امریکا بوده و در آن کشورها به فعایت های دینی – مذهبی اشتغال دارند. بازدیدکنندگان از دیدن کثرت و نفاست مخطوطات به اعجاب آمده و زحمات طاقت فرسای بنیانگذار کتابخانه مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی (قده) و تولیت کتابخانه دکتر سید محمود مرعشی قدردانی کرده و آن را از باقیات صالحات آن عزیز سفر کرده برشمردند.

***

به گزارش روابط عمومی کتابخانه، آقای حاج فائق نبی اف رئیس اداره مسلمانان گرجستان در راس هیئتی ۷ نفره از شیعیان فعال فرهنگی آن کشور روز ۵ شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ از مخزن مخطوطات کتابخانه بزرگ حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی بازید کرده و با تراث ماندگار و ارزشمند جهانی این مجموعه آشنا شدند. سرپرست گروه آقای حاج فائق نبی اف رئیس اداره مسلمانان گرجستان که خود از فارغ التحصیلان جامعة المصطفی در ایران بوده در سال ۲۰۰۲ م موسسه دینی فرهنگی آل البیت (ع) را در تفلیس تاسیس کرده و نیز مجله «مجتبی» را به زبان های آذری و گرجی با هدف ترویج ارزش های اخلاقی آموزه های دینی برای خردسالان و نوجوانان و نیز کتابخانه بزرگ آل البیت را برای استفاده عموم راه اندازی کرده است. همراهان ایشان در این بازدید عبارت بودند از: حاج عزیز (امام جمعه و مدیر مدرسه اما رضا (ع)؛ حاج راحید (اما جمعه و معاون نمایندگی المصطفی در گرجستان)؛ حاج قربان (معاون اداره مسلمانان گرجستان)؛ حاج نیازی (مدیر موسسه الحکمة)؛ حاج اوکتای (کارشناس اداره مسلمانان)؛ حاج اعتبار (مفتی مسلمانان شرق گرجستان) و حاج آدم (مفتی مسلمانان غرب گرجستان).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *