اخبار کتابخانه

بازدید گروهی از اعضای «تجمع علماء مسلمین لبنان» از کتابخانه

روز دوشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲ ش تعدادی از اعضای «تجمع علماء مسلمین لبنان» از کتابخانه بزرگ حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی بازدید و با بخشی از تراث ماندگار و ارزشمند فرهنگ و تمدن اسلامی آشنا شدند. این تشکل در جهت وحدت و تقریب میان علماء شیعه و سنی لبنان تشکیل شده و اعضاء آن را هر دو گروه (شیعه و سنی) از علمای لبنان تشکیل می دهند.

در این بازدید «شیخ غازی حنینه» رئیس این تجمع که خود امام جماعت مسجد حمزه سید الشهداء (ع) شهر صیدا و از عالمان بزرگ اهل سنت لبنان می باشد، به همراه جمعی از اعضای آن حضور داشتند. وی در انتهای بازدید خود در دفتر یادبود کتابخانه چنین نوشت: «مشرف شدم به زیارت کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی (رحمه الله). ما جمعی از علماء مسلمین لبنان، ‌به میراث اسلامی عظیمی که این بزرگوار از خود باقی گذاشته، اطلاع یافتیم از جمله قرآن کریم و تفسیر و میراث خاندان اهل بیت (ع)، ‌برای اینکه امت اسلامی از آن بهره ببرند. خداوند جزاء خیر به همه کسانی که برای پیشرفت و گسترش این کتابخانه فعالیت می کنند، عطا بفرماید.»

همچنین شیخ حسان محمود عبدالله رئیس هیئت مدیره این تجمع، که خود ازعلماء لبنان بشمار می رود در دفتر یادبود چنین نوشت:

«آنچه برای خداوند است بالا میرود. آنچه در باره حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی شنیدیم، از اینکه این بنای عظیم را تاسیس نموده، ما را مجاب می کند که بگوییم این همان کلمة الله است و به همین دلیل رشد کرده، می کند و خواهد کرد. و این میراث عظیم از قرآن و آنچه علمای اسلام در این باب نگاشته اند، اسلام را حفظ خواهد کرد. ان شاء‌ الله»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *