اخبار کتابخانه

بازدید علمی از نفایس دستنویس کتابخانه

به گزارش روابط عمومی کتابخانه،  ۱۴ نفر از دانشجویان آقا و خانم از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری آموزش زبان فلارسی که میهمان موسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی جامعة  المصطفی العالمیه هستند، در روز ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از خزانه دستنویس های نفیس کتابخانه بزرگ حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی (قده) بازید کرده و با میراث ماندگار و ارزشمند جهانی این مجموعه آشنا شدند.

این گروه ۱۳ نفره که شامل خانم ها (۶ نفر): افزا نقوی، زینت پروین، سعدیه، انوشا نجمی، صبا پروین و تذکیه عذرا و آقایان (۸ نفر): فرازالدین، منظر علی شاه، جسکریت سینگه اهوجا، اقبال سینگ، منیریت سینگ، سکوندر سینگ، عرفان وعبدالله بودند، ضمن تحسین فراوان از تاسیس کتابخانه، سخت تحت تاثیر عظمت و کثرت و تنوع فراوان نسخه های دستنویس این کتابخانه قرار گرفتند.

***

به گزارش روابط عمومی کتابخانه، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم به همراه دو تن از همراهان خود در روز ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از خزانه دستنویس های نفیس کتابخانه بزرگ حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی (قده) بازید کرده و با میراث ماندگار و ارزشمند جهانی این مجموعه آشنا شدند.

در این دیدار که در معیت حجت الاسلام دکتر سید محمود مرعشی رئیس و متولی کتابخانه مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی صورت گرفت، با گفتگوی صمیمانه در باره نحوه تعامل و ارتباطات فرهنگی کتابخانه با اداره اوقاف همراه بود. درانتهای دیدار که با نگارش یادداشت در دفتر یادبود کتابخانه همراه بود، از زحمات طاقت فرسای بنیانگذار کتابخانه مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی (قده) و تولیت کتابخانه دکتر سید محمود مرعشی تجلیل کرده و آن را از باقیات صالحات آن عزیز سفر کرده برشمردند.

***

به گزارش روابط عمومی کتابخانه، آقایان سید عبدالله رئیس اتحادیه ناشران افغانستان، عابد رئیس بخش نگارش قرآن و مرجان رئیس کتابخانه عمومی افغانستان به همراه دو تن از همراهان خود در آقایان: کنال زاده مسئول نمایشگاه وزارت فرهنگ و کریمی مدیر انتشارات سعادت؛ روز ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از خزانه دستنویس های نفیس کتابخانه بزرگ حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی (قده) بازید کرده و با میراث ماندگار و ارزشمند جهانی این مجموعه آشنا شدند.

بازدیدکنندگان از دیدن کثرت و نفاست مخطوطات به اعجاب آمده و زحمات طاقت فرسای بنیانگذار کتابخانه مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی (قده) و تولیت کتابخانه دکتر سید محمود مرعشی قدردانی کرده و آن را از باقیات صالحات آن عزیز سفر کرده برشمردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *